دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرد؛ آمریکا در سال ۲۰۳۵ دیگر، ابرقدرت جهان نخواهد بود.

راشاتودی گزارش داد : اداره تحقیقات وزارت دفاع آمريكا(پنتاگون) در گزارشی اعلام کرد آمریکا در سال 2035 احتمالا خود را در محیطی می‌یابد که روسیه یا چین با این کشور برابری می‌کنند یا حتی در برخی زمینه‌های اقتصادی و نظامی از غرب پیشی گرفته‌اند.

اداره تحقیقات پنتاگون -- مرکز اطلاع رسانی فنی دفاعی -- در گزارش جدیدی درباره پیش بینی آینده نوشت: آمریکا و متحدان این کشور در 20 سال آینده در جهانی زندگی می‌کنند که شکل‌دهی نظم جهانی در آن به شیوه‌ای که از زمان پایان جنگ سرد مرسوم بوده است اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از راشاتودی ، در این گزارش 57 صفحه‌ای با عنوان «نیروی مشترک در جهانی رقابتی و بی‌نظم» آمده است:« تعدادی از کشورهای دارای اراده سیاسی، ظرفیت اقتصادی و توانمندی‌های نظامی، جهان را وادار به قبول نظمی نوین به بهای کشورهای دیگر می کنند. قدرت‌های نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، ایران یا برزیل به شکلی فزاینده نارضایتی‌شان را از نقش خود، دسترسی و قدرت و تشکیلات در داخل نظام بین‌المللی کنونی اعلام کرده‌اند.»

محققان پنتاگون پیش‌بینی کردند:« روسیه نیروهای هسته‌ای بین‌قاره‌ای زمین، هوا و دریا خود را تجهیز می‌کند و از عملیات بازدارندگی نظیر رزمایش هسته‌ای ناگهانی، پروازهای بمب افکن و پروازهای شناسایی راهبردی در اراضی آمریکا استفاده می‌کند.»

کد خبر 341767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha